Energetski pregled

ENERGETSKI PREGLEDI VELIKIH DRUŽB

Energetski zakon EZ 1 (U.l.RS  17/2014) v skladu z zahtevami direktive 2012/27/EU predpisuje, da bodo morale vse velike gospodarske družbe (določene po ZGD-1) izvajati na vsaka štiri leta obvezne energetske preglede. Zahteva direktive je postala zavezujoča 5.12.2015, v letu 2016 pa je bil v Uradnem listu RS (št. 41/16) objavljen Pravilnik o metodologiji za izdelavo in vsebini energetskega pregleda s čimer so določene metodološke zahteve za izvajanje energetskih pregledov. Za vse zavezance je zato pomembno, da prepoznajo obveze iz tega dela Energetskega zakona, načine izvedbe in možne alternative izpolnjevanja zahtev.

Kaj je energetski pregled?

Energetski pregled pomeni sistematični postopek za namene seznanitve z obstoječo porabo energije stavbe ali skupine stavb, industrijskega ali komercialnega procesa, obrata, zasebne ali javne storitve, s katerim se opredelijo in ocenijo stroškovno učinkovite možnosti za prihranek energije, ter v okviru katerega se poroča o ugotovitvah. Energetski pregled je orodje, ki je začetek vsake aktivnosti za izboljšanje energetske učinkovitosti. V proces izvajanja energetskega pregleda je vključenih vrsta aktivnosti, ki se ločijo glede na obseg energetskega pregleda  – od preprostih analiz rabe energije do razširjenih energetskih pregledov, ki omogočajo izdelavo kakovostne srednjeročne strategije upravljanja energetike v podjetju.

Zakaj bi podjetje moralo imeti energetski pregled?

Če pustimo na strani zakonodajno obvezo in globe, ki so predpisane za podjetja, ki jih ne bodo izvajala, je energetski pregled prvi korak k upravljanju energije in stroškov povezanih z njo. Je analitično orodje, ki nam omogoča razumevanje dobave in porabe energije v zgradbi, procesu ali samem podjetju in ponuja možnosti različnih ukrepov usmerjenih v zniževanje porabe energije in/ali umestitvijo obnovljivih virov energije z namenom znižanja stroškov.

Kdo je zavezan k obvezi?

Energetski zakon k rednim izvajanjem energetskih pregledov na vsake štiri leta zavezuje vse gospodarske družbe, ki po določilih ZGD-1 spadajo med velike družbe. To po trenuto veljavni zakonodaji pomeni, da izpolnujejo 2 od slednjih kriterijev: imajo več kot 250 zaposlenih, višina letnih prihodkov presega 40 mio EUR ali vrednost bilančne vsote presega 20 mio EUR.

Kakšne so možne alternative?

Izjeme so tiste gospodarske družbe, ki izvajajo sistem upravljanja z energijo ali okolja, ki ga je potrdil neodvisni certifikacijski organ v skladu z evropskimi ali mednarodnimi standardi (npr. ISO 50001, ISO 14001…), in imajo v okviru le-tega že izdelan energetski pregled po metodologiji, ki jo prepisuje Ministrstvo, pristojno za energijo (Ministrstvo za infrastrukturo), skladno s smernicami, ki so zahtevane v 2. odstavku 345. člena EZ 1. Izjeme so tudi tiste družbe, za katere je izvedena širša okoljska presoja vključno z energetskim pregledom

K izvajanju energetskega pregleda so skladno z zakonodajo obvezane vse velike družbe razen če imajo vzpostavljen in izvajajo:

A.      sistem upravljanja z energijo skladno s standardom SIST EN ISO 50001 ali

B.      sistem upravljanja z okoljem skladno s standardom EN ISO 14001 in narejen minimalni pregled v skladu s Prilogo A, točko A.3 standarda ISO 50002.

Kako do energetskega pregleda?

Za pridobitev več informacij vas vljudno vabimo, da nas kontaktirate na enega izmed navedenih kontaktnih naslovov.